מנכ"ל איגוד הגז: "אירופה פיתחה תלות אנרגטית מוחלטת ברוסיה"

שטח כלכלי No Comments on מנכ"ל איגוד הגז: "אירופה פיתחה תלות אנרגטית מוחלטת ברוסיה"

אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל ב"שטח כלכלי": "רוסיה הרוויחה יותר אפילו שמכרה פחות גז. הם בסוף הכניסו יותר כסף; הגז פה הציל אותנו. אם לא היה לנו את הגז הישראלי היינו צריכים להשתמש בפחם ובגז טבעי או לייבא שזה היום סביב 50 דולר. מחירי החשמל היו עולים פי חמישה"

צילום: מארק ישראל סאלם / POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל ויו"ר ועדת אסטרטגיה באיגוד הגז העולמי, שוחח היום (שלישי) עם צבי טסלר ב"שטח כלכלי", על משבר האנרגיה. "משבר האנרגיה של אירופה התחיל עוד בחורף הקודם בטרם הפלישה לאוקראינה. מה שקרה זה תוצאה מסתברת של שנים שבהן אירופה מצד אחד לא ביזרה את אספת הגז הטבעי אבל גם לא פיתחה מקורות אנרגיה נאותים לכמות האנרגיה הנדרשת", פתח פוסטר.

לדבריו "במשך השנים הם הפסיקו לפתח מקורות של גז. הורידו את היצוא באנרגיה גרעינית בגלל שהם רצו לעבור לאנרגיה מתחדשת. הם פשוט עשו את זה מהר מידי ובלי לדאוג לגיבוי. לפתוח מחדש זה מהלך שלוקח הרבה מאוד זמן. חלק מהכורים שהם סגרו כבר הגיעו לגיל הפרישה ולכן צריך לפתח חלופי או לעשות להם התאמות".

הוא התייחס לצד הרוסי: "רוסיה ראתה שאירופה במשבר אנרגיה והגיעה לשיא בתלות ברוסיה וזה עודד אותם לפלוש לאוקראינה חרף האיומים המערביים".

פוסטר הדגיש: "גם הרוסים מבינים שאירופה עדיין תצטרך אותם בשנים הקרובות. מה שקרה בחודשים האחרונים שהמחירים הגיעו לרמות שאף אחד לא תיאר לעצמו. בישראל עולה סביב 5 דולר, באירופה בין 70 ל-90 בהולנד וגרמניה. זה פער עצום".

"רוסיה הרוויחה יותר אפילו שמכרה פחות גז", אומר פוסטר. "הם בסוף הכניסו יותר כסף; הגז פה הציל אותנו. אם לא היה לנו את הגז הישראלי היינו צריכים להשתמש בפחם ובגז טבעי או לייבא שזה היום סביב 50 דולר. מחירי החשמל היו עולים פי חמישה".



0 תגובות